..........................................................................................LAUKIAME JŪSŲ MŪSŲ MOKYKLOJE!..................................................................................................................... Dėkojame už apsilankymą mūsų svetainėje!.................................................................................................................LAUKIAME JŪSŲ MŪSŲ MOKYKLOJE!............................................................................................................. Dėkojame už apsilankymą mūsų svetainėje!.....................................................................................................................LAUKIAME JŪSŲ MŪSŲ MOKYKLOJE!......................................................................................................... Dėkojame už apsilankymą mūsų svetainėje!.......................................................................

Pagrindinis Skelbimai Kontaktai Karjera Kaip mus rasti..

Apie mus

Būsimiems
  pirmokams!

Kaimynus aplankius...

Visos kelionės prasideda  nuo  pažadėjimo,  kad ji (kelionė) bus.

Mokyklos  20-mečio proga tarptautinio „Gervėčių“ klubo pirmininkas Alfonsas Augulis pažadėjo mums kelionę į Baltarusiją.  Taip prasidėjo malonūs rūpesčiai: ne visi mokiniai turi pasus, juos reikia užsakyti ir laukti kelias savaites kol juos pagamins, neturi nuotraukų – reikia nusifotografuoti, reikia abiejų tėvų sutikimo išvykti iš šalies, kuris privalo būti  patvirtintas notaro, reikia pasirūpinti vizomis,  reikia apsidrausti, reikia, reikia.... -  bet kaip visada kažkas kažką pamiršo, kažkas paskutinę minutę atnešę ne tuos dokumentus, arba ne toje eilutėje padėję parašus, dėl ko būtina perrašyti visą dokumentą.  Ir kai pagaliau visos popierinės kliūtys buvo įveiktos, išgirdome ilgai lauktus žodžius – „Šeštadienį išvažiuojame.  Renkamės  6.00 val. ryte,  mokykloje. Prašom nevėluoti.“

Šie žodžiai nuskambėjo kaip gražiausia muzika. Pagaliau – kelionė.  Mes išvažiuojame.

Pirmas sustojimas –pasienio ruožas. Jau iš anksto buvome prašomi netriukšmauti ir nesiblaškyti autobuse, o laikyti  atverstus pasus, kad muitinės darbuotojai galėtų viską patikrinti. Visi sėdėjome tylūs  ir susikaupę, kai kurie truputį net išsigandę, juk  iš Lietuvos išvažiuojame...

Ir štai mes jau  riedame kaimyninės Baltarusijos keliais. Kelias kaip kelias – tiesus kaip styga, kai kur duobėtas, kai kur užlopytas, pro langus švysčioja čia kaimas, čia beržynas,  čia laukas, kviečiai, nupjauti kukurūzai, ant kalno ilsisi po darbo savaitės  sustingęs traktorius.  Autobuse nuobodulį vaiko melodingas balsas,  pasakojantis apie čia gyvenančius žmones, jų darbus, skamba negirdėti eilėraščiai, vietine tarme sakomos patarlės, mįslės.

Įsukame į nedidelį miestelį – čia pirmasis mūsų sustojimas. Savo didybe pritrenkia Krėvos pilies griuvėsiai.

Ir štai Krėvos  pilies  didybė lieka toli mums už nugarų ir autobusas linksmai pasišokčiodamas neša mus tolyn  Baltarusijos keliais į Minską.
Savo nuostabiais pasakojimais ir  eiliuotomis sakmėmis kelią mums trumpina ponia Angelė Valienė.
Kartu su mumis keliavo ir laikraščio  „Lietuvių godos“ vyriausioji redaktorė ponia Marija Šaknienė.
Pasirodė  Minsko priemiesčiai. Prilipdėme nosis prie autobuso langų, tikėdamiesi pamatyti kažką neįprasto ir labai netikėto. Bet matėme, kad visur vyksta statybų darbai:  bokštiniai kranai kaip gervės ištiesę kaklus, buldozeriai, sunkvežimiai su statybinėmis medžiagomis – Minskas auga ir plečiasi.

Važiuojame neįprastu akiai  aštuonių  juostų keliu, o aplink:  tvarkingi daugiaaukščiai namai, požeminio metro stotelės, skubantys kažkur žmonės ir mašinos, mašinos, mašinos...
Minskas didelis, naujas ir gražus miestas. Jame daug skulptūrų poetams, dailininkams, erdvių aikščių, naujai atstatytų bažnyčių pagal unikalius XVI, XVIII amžiaus archyvuose  rastus  brėžinius.  Čia   savotiškai dera   vieni prie kitų paminklai seniems ir naujiems vadams,  ištisos gatvės išlaikiusios tam tikro laikmečio stilių,  o vos pasukus už kampo  visiškai nauji, modernūs   architektūriniai sprendimai:  ,,protingi“ namai, kuriuose  kambarių  apšvietimą, buitinių prietaisų veikimą, temperatūrą galima pasikoreguot  per atstumą, tiesiog kompiuteriu pasiuntus komandą.  Nesitiki, bet tiesa.

Aplankome Raudų Salą, kur pastatytas paminklas-koplyčia   žuvusiems Afganistane, ar kitose  misijose  Baltarusijos sūnums, o šalia koplyčios -  raudančio angelo skulptūra.  Verkia angelas, kad neišsaugojo jam patikėtų vaikų...

Apžiūrime ir didžiulį keistos formos, lyg apkapotą obuolį, ar daugiakampę  geometrinę figūrą Minsko bibliotekos pastatą, čia saugomos pačios seniausios knygos ir rankraščiai, erdvios skaityklos, konferencijų salės ir unikalios sąlygos knygoms.

Temsta... Minskas, pasipuošęs šviesomis, pasiruošia naktiniam gyvenimui.
Mes, sugūžėję į  šiltą autobusą, patogiai ir jaukiai įsitaisę kėdėse, atsisveikiname su žiburiuojančiu Minsku ir riedame toliau. Mūsų laukia nakvynė   Rimdžiūnuose.
Rytas. Vos spėjame  prasitrinti akis ir susitvarkyti –  pamatome ateinantį  lietuviškos mokyklos pavaduotoją  Antaną Žvaginį.

Žvalus ir pasitempęs, paklausęs kaip mums miegojosi mokyklos bendrabutyje, pakvietė susipažinti su mokykla.  Po svyruokliais berželiais – didelis ir erdvus dviejų aukštų pastatas glaudžia po savo stogu dvi mokyklas.  Pirmajame aukšte mokosi mokiniai tik  baltarusų  kalba, antrajame – lietuviškoji mokykla. Čia mokiniai mokosi pagrindinius dalykus lietuviškai, o  šeštadieniais  vyksta papildomi užsiėmimai lietuvių kalba.  Šią mokyklą aplanko daug svečių iš įvairių šalių, kai kurie net iš labai toli atvažiuoja . Gerbiamas Antanas pasakojo ir išdidžiai  rodė Amerikos lietuvių padovanotą  pirmo leidimo enciklopediją, rodė įvairius  padėkos  raštus ir atminimo dovanas.

Nepastebėjome kaip prabėgo  tos  kelios valandos malonioje pono Antano draugijoje.  Atsisveikindami  padėkojome ir įteikėme atminimui lankstinukus  apie Bezdonių pagrindinę, vidurinę  mokyklas ir atminimo dovanėles.

Sudie svetingieji  Rimdžiūnai, mūsų laukia tolimesnė kelionė...
Tą dieną dar lankėme lietuviškus Baltarusijos kaimus.  Sustojome Girių kaime, į akį krito paminklas tarybiniam kariui, o visai netoli – paminklas Vytautui Didžiajam, kurio net tarybiniais metais niekas nenuvertė. Girių kaimo kapinėse pamatėme koplyčią, unikalią tuo, kad pastatyta nenaudojant nė vieno vinies, o kapinaičių tvorą patys čia gyvenę kaimiečiai po akmenėlį iš laukų sunešė ir sumūrijo,  niekieno neraginami, neprižiūrimi, o dauguma čia jau už tos tvoros ir amžiną poilsį suradę.
Aplankome  seną gatvinį kaimą, kažkada gausiai apgyvendintą, turėjusį net akmenimis grįstą centrinę gatvę. Puošnios, dviejų galų  trobos,  puoštos  žirgeliais,  raižytais  langų  apvadais, pieštomis langinėmis, dabar stovi pakrypusios kaip senutės prie kelio, vis dar belaukiančios savo iškeliavusių vaikų, vis dar besitikinčios, kad  kaimas atgims, kad dar  skambės čia bešėlstančių  vaikų juokas ir žvalgysis pro langus susirūpinusių motinų  veidai...

Kaimo vaizdai sukelia namų ilgesį ir prisimename, kad turime gražių lietuviškų dainų. Rieda mūsų autobusas, nešdamas mus Baltarusijos keliais. O mes  net  plyšdami traukiame: ,,pasėjau linelį ant pylimo, dėl jauno bernelio, dėl mylimo. ..“.

Iš tolo ryškėja Gervėčių Švč. Trejybės bažnyčios bokštai. Arčiau privažiavę pamatome parką su  skulptūromis,  jo apsuptyje – nauja bažnyčia, pastatyta 1903 metais, per ketverius metus. Žiūrint į šį didingą pastatą , dabar jau Baltarusijos architektūrinį paminklą, niekaip nesitiki, kad kažkada čia buvo sena bažnytėlė,  kur šalia augančiuose aukštuose  medžiuose  berėkdamos varnos nustelbdavo bažnyčioje giedantį chorą ir net varpų gaudesį, o  šalia bažnyčios buvusio baro lankytojai, sąžiningai  ,,impregnuodavo“ ne tik baro, bet ir bažnyčios sienas.

„Dabar – čia visos parapijos pasididžiavimas“,  su didele meile kalba parapijietė: „Atėjus kunigui Leonui Nestiukui, jam subūrus parapiją,  pasikeitė ne tik  bažnyčia,  ne tik atsirado skulptūros, vitražai, restauruoti paveikslai, bet pasikeitė miestelio gyvenimo ritmas. Miestelis išgražėjo,  lyg pasitempė.  Čia vyksta pamaldos lietuvių ir lenkų kalba.  Tiesa – lietuvių jau visiškai nebe daug“.
 Po mišių trumpam  prie  mūsų  priėjęs kunigas    pasirodė  malonus ir  kalbus. Pasidalino savo    planais,  svajonėmis,  kiek daug dar bažnyčiai norėtųsi nuveikti,  papasakojo bažnyčios istoriją.  Atsisveikinę su kunigu bei aptarę su Rimdžiūnų lietuviškos  mokyklos direktore Svetlana Lukšiene tolesnio bendradarbiavimo planus keliaujame toliau.
Visiems kyla tas pats klausimas – pinigų dar liko, o  lauktuvių nėra.  Kaip be lauktuvių pyrago parvažiuosi?  Mums ir vėl pagelbsti mūsų autobuso vairuotojas,  pasakęs,  kur galėsime nusipirkti  labai gardžios  juodos duonos,  pyrago,  medaus.
  Mes grįžtame į namus... Parvažiuosime dar  šviesiai,  jei nenutiks ko nors netikėto pasienyje.  Nuotaika pakili...
Mes jau Lietuvoje.  Dar valandėlė ir kelionė baigsis, nes prasideda derybos su mūsų nepakartojamai paslaugiu vairuotoju, kur kas išlips, kur kam patogiau.
Mokiniai  nuoširdžiai padėkoja organizatoriams, mokytojams už nuostabią kelionę, už gerą nuotaiką kelionės metu, už supratimą ir toleranciją.
Ir ką tu jiems bepasakysi – mokytojo širdis atlaidi, pasakei jam gerą žodį ir visos tavo padarytos šunybės, kaip nuo žąsies vanduo nuplaukė.  Geri mūsų  vaikai, kai to nori, supratingi ir dar didmiesčio  nepagadinti...
Mūsų mokyklos bendruomenė nuoširdžiai dėkoja tarptautinio „Gervėčių“ klubo pirmininkui Alfonsui Auguliui už nuostabią kelionę,  bei  ponioms Angelei Valienei ir Marijai Šaknienei už malonią draugiją kelionės į Baltarusiją metu.

Vilniaus r. „Saulėtekio“ pagrindinės mokyklos chemijos mokytoja Virgilija Juzefovičienė